Jakie są najlepsze produkty do walki ze starzeniem?

Zjedz dobrze na długie i zdrowe życie – to mantra, którą wszyscy znamy, ale jakie są najlepsze produkty, które pomogą nam osiągnąć ten cel? W tym artykule przedstawiamy przegląd najbardziej zdrowych i pożywnych produktów spożywczych.

Jakie są najlepsze pokarmy dla zdrowej diety? Prowadzimy dochodzenie.
Oficjalne dane wskazują, że obecnie trzy najlepsze kraje na świecie o najwyższej średniej długości życia to Księstwo Monako, Japonia i Singapur. Są to miejsca, w których mieszkańcy doświadczają wysokiej jakości życia, a ważnym elementem jest spożywanie zdrowych posiłków.

Często znajdujemy pochwały za pożywienie w mediach – żywność o tak wysokiej wartości odżywczej, że są postrzegani jako superbohaterowie żywieniowi.

Dietetycy odrzucają termin superfoods jako modne określenie, które może wpłynąć na ludzi, którzy stawiają zbyt wysokie oczekiwania w ograniczonym zakresie żywności, gdy w rzeczywistości zrównoważona dieta i zdrowy styl życia wymagają więcej wysiłku niż spożywanie pięciu dziennie.

Mimo to istnieją pewne pożywienie bardziej odżywcze niż inne i wiele z nich, jak wykazały badania, ma działanie ochronne przeciwko wielu chorobom. Tutaj podajemy przegląd niektórych z najlepszych produktów, które możesz rozważyć, włączając w swoją dietę w dążeniu do szczęśliwego, zdrowego życia.

Edamame (soja)
Edamame, czyli świeża soja, od pokoleń jest podstawą kuchni azjatyckiej, ale ostatnio zyskuje popularność także na zachodnim froncie. Soja sprzedaje się często w opakowaniach do przekąsek, ale są one również dodawane do różnorodnych potraw, od zup do posiłków na bazie ryżu, chociaż są również podawane jako samodzielne gotowane i przyprawione.

tofu, edamame i produkty sojowe
Edamame i tofu są bogate w izoflawony, które mogą mieć właściwości przeciwnowotworowe.
Fasola jest bogata w izoflawony, czyli rodzaj fitoestrogenu. substancje pochodzenia roślinnego, estrogenopodobne. Wiadomo, że izoflawony mają właściwości przeciwzapalne, przeciwutleniające, przeciwnowotworowe i przeciwdrobnoustrojowe.

Dzięki temu mogą one regulować odpowiedź zapalną organizmu, spowolnić proces starzenia się komórek, zwalczać drobnoustroje, jak również, podobno, chronić przed niektórymi rodzajami raka.

Edamame są bogate w dwa rodzaje izoflawonów, w szczególności: genisteinę i daidzeinę. Badanie z ubiegłego roku na Medical News Today wykazało, że genisteina może zostać wykorzystana do poprawy leczenia raka piersi.

W międzyczasie autorzy badania zauważają, że spożycie soi w ciągu życia […] wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem raka piersi, więc możemy chcieć włączyć soję do naszej normalnej diety.

Tofu (sojowy twaróg)
Podobnie, tofu, biały seropodobny produkt wytworzony ze skrobi sojowej, został powiązany z wieloma korzyściami zdrowotnymi z tych samych powodów. Tofu często znajduje się w typowych potrawach wschodnioazjatyckich; może być smażony, pieczony lub gotowany (na przykład w zupach).

Jako produkt sojowy jest bogaty w izoflawony, których korzyści zdrowotne opisaliśmy powyżej; jest także dobrym źródłem białka i zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, które nasz organizm potrzebuje do syntezy białka.

Co więcej, jest także bogaty w minerały, które nasze ciała potrzebują, aby nasze zęby i kości były mocne i zdrowe oraz aby czerpać energię. Tofu jest źródłem wapnia, żelaza, manganu, selenu, fosforu, magnezu, cynku i miedzi.

Niektórzy specjaliści sugerują również, że jedzenie tofu może sprawić, że poczujesz się pełniejszy na dłużej, więc włączenie go do posiłków może pomóc zapobiec przejadaniu się.

Marchew
Ten popularny składnik kulinarny, najlepiej znany w swojej pomarańczowej odmianie, jest znany ze swojej wysokiej zawartości beta-karotenu, pigmentu i karotenoidu, który nadaje tej wersji warzywnej szeroką wersję swojego koloru.

wybór marchwi
Marchew może chronić przed uszkodzeniem wzroku związanym z wiekiem.
Beta-karoten może zostać przekształcony przez nasz organizm w witaminę A, która według National Institutes of Health (NIH) jest zaangażowana w funkcje odpornościowe, wzrok, reprodukcję i komunikację komórkową. Nasze ciała nie mogą wytwarzać witaminy A samodzielnie, więc muszą pochodzić z naszej diety.

Pigment ten jest również przeciwutleniaczem, który chroni komórki naszego organizmu przed szkodliwym działaniem starzenia wywołanym przez wolne rodniki.

Co więcej, badania wykazały, że pokarmy bogate w karotenoidy – i, oczywiście, marchewki są tutaj najlepszym przykładem – mogą chronić przed związanymi z wiekiem zwyrodnieniami plamki żółtej, uszkodzeniami wzroku spowodowanymi starością.

Niektóre odmiany marchwi, takie jak biała marchew, nie zawierają pomarańczowego barwnika beta-karotenu, ale wszystkie zawierają falcarinol, substancję odżywczą, która według niektórych badań może mieć działanie ochronne przeciwko rakowi.

Podczas gdy surowe marchewki mogą być najlepsze dla zdrowia, ponieważ zatrzymują swoje składniki odżywcze, istnieją również sposoby gotowania marchwi, które mogą utrzymać większość swoich składników odżywczych zamkniętych.

W wywiadzie, jeden badacz, który badał antyrakowe działanie falcarinolu z marchwi, Kirsten Brandt – z Uniwersytetu w Newcastle w Wielkiej Brytanii – sugeruje, że możemy chcieć gotować nasze marchewki,
[przypisy: invizimals karty allegro, labrador choroby, terapia psychodynamiczna poznań ]

Dlaczego czujesz się zmęczony przez cały czas

Czy często zadajesz sobie pytanie: Dlaczego jestem tak zmęczony przez cały czas? Jeśli tak, ten artykuł może być dla Ciebie idealny; zebraliśmy listę najczęstszych przyczyn zmęczenia i tego, co możesz zrobić, aby wrócić do działania.
kobieta ziewanie na swoim komputerze
Istnieje wiele powodów zmęczenia, w tym brak snu, zła dieta, siedzący tryb życia, stres i schorzenia.
Według Centers for Disease Control and Prevention (CDC) około 15,3% kobiet i 10,1% mężczyzn regularnie czuje się bardzo zmęczonych lub wyczerpanych w Stanach Zjednoczonych.

Zmęczenie może powodować szereg problemów. Na przykład około 1 na 25 dorosłych kierowców zgłasza zasypianie za kierownicą każdego miesiąca.

Około 72 000 wypadków i 44 000 urazów każdego roku jest wynikiem sennej jazdy, a nie wspomina się o około 6000 śmiertelnych wypadkach spowodowanych przez sennych kierowców.

Każdy czuje się zmęczony w pewnym momencie swojego życia – czy to z powodu późnej nocy, oglądania ulubionego programu telewizyjnego, czy też poświęcenia dodatkowych godzin w pracy.

Często możesz wskazać palcem powód, dla którego nie czujesz się najlepiej, ale co z tymi czasami, gdy nie możesz określić przyczyny swojego zmęczenia? Co sprawia, że ​​czujesz się wtedy zmęczony?

Wiadomości medyczne Dzisiaj zbadano możliwe wyjaśnienia, dlaczego możesz czuć się tak wyczerpany i kroki, które możesz podjąć, aby poczuć się ponownie pobudzony.

1. Brak snu
Brak snu może wydawać się oczywistym powodem do poczucia zmęczenia, ale 1 na 3 osoby dorosłe w Stanach Zjednoczonych konsekwentnie nie otrzymują wystarczającej ilości tego.

człowiek zasypia w samochodzie
Zmęczenie zwiększa ryzyko wypadków, otyłości, wysokiego ciśnienia krwi, depresji i chorób serca.
Ludzie w wieku od 18 do 60 lat potrzebują 7 lub więcej godzin snu każdego dnia, aby promować optymalne zdrowie, według American Academy of Sleep Medicine and the Sleep Research Society.

Osiąganie zalecanej liczby godzin snu każdej nocy wiąże się nie tylko ze zmęczeniem, upośledzoną wydajnością i większym ryzykiem wypadków, ale ma również negatywne skutki zdrowotne.

Należą do nich otyłość, wysokie ciśnienie krwi, depresja, choroby serca, udar i zwiększone ryzyko śmierci.

Jeśli masz problemy z dopasowaniem się do 7 godzin snu, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uzyskać pełną dawkę tak potrzebnego snu:

Utrzymuj stałą rutynę snu. Staraj się iść do łóżka o tej samej porze każdego wieczoru i wstawaj o tej samej porze każdego ranka – nawet w weekendy.

Unikaj drzemek. Potrzebujemy pewnej ilości snu w ciągu 24 godzin i nie więcej niż to. Napping zmniejsza ilość snu wymaganą przez kolejną noc, co może prowadzić do trudności w zasypianiu i fragmentacji snu.

Ogranicz czas czuwania w łóżku do 5-10 minut. Jeśli okaże się, że leżysz w łóżku, martwiąc się lub myśląc, że wstajesz, wstań z łóżka i siedź w ciemności, aż poczujesz się śpiący, a potem wróć do łóżka.

Upewnij się, że w sypialni jest cisza, ciemność i komfortowa temperatura. Każde światło wpadające do twojego pokoju może zakłócić twój sen. Upewnij się, że w pokoju jest ciemno i że światło emitowane przez urządzenia cyfrowe jest niewidoczne. Chłodniejsze temperatury w pomieszczeniu uważane są za lepsze do promowania snu niż do cieplejszych temperatur.

Ogranicz napoje zawierające kofeinę. Staraj się nie spożywać napojów zawierających kofeinę po południu. Pobudzające działanie kofeiny może trwać wiele godzin po przyjęciu i powodować problemy z rozpoczęciem snu.

Unikaj tytoniu i alkoholu przed snem. Palenie papierosów i picie alkoholu przed snem może powodować sfragmentaryzację snu.

Jeśli ćwiczysz wszystkie wymienione wyżej nawyki spania i nadal budzisz się zmęczony, dobrym pomysłem może być skontaktowanie się z twoim lekarzem i omówienie, czy masz problemy zdrowotne związane ze snem, takie jak bezsenność, obturacyjny bezdech senny lub zespół niespokojnych nóg.
2. Zła dieta
Najprostszym sposobem na pozbycie się zmęczenia jest dostosowanie diety. Jedzenie zdrowej i zbilansowanej diety może sprawić, że poczujesz różnicę.

wybór zdrowej żywności
Jedzenie zdrowej i zbilansowanej diety może pomóc w walce ze zmęczeniem.
Aby poprawić swoje zdrowie i uzyskać wszystkie potrzebne składniki odżywcze – a także wyeliminować zmęczenie – ważne jest, aby wybrać zdrową mieszankę żywności z pięciu grup żywności, które są: owoce, warzywa, zboża, białka i produkty mleczne.

Możesz zmienić styl swojego jedzenia dzisiaj, wprowadzając niektóre z tych małych zmian:

Zjedz odpowiednią ilość kalorii na swoją płeć, wiek, wagę i poziom aktywności. Jedzenie za dużo lub za mało może sprawić, że poczujesz się ospały.
Napełnij połowę talerza owocami i warzywami. Pamiętaj, aby skupić się na jedzeniu całych owoców i wybranych warzyw.
Upewnij się, że całe ziarna stanowią połowę zużytych ziaren. Przykłady pełnych ziaren obejmują brązowy ryż, płatki owsiane, mąkę kukurydzianą, bulgur i mąkę pełnoziarnistą.
Przenieś się do niskotłuszczowej i beztłuszczowej mleczarni, aby ograniczyć kalorie z tłuszczów nasyconych.
Zmieniaj swoją rutynę białkową. Spróbuj wybrać chudy drób i mięso, ograniczyć przetwory mięsne, wybrać niesolone orzechy i nasiona oraz wybrać s
[hasła pokrewne: lekarstwo w zebie przed plombowaniem, praca dla lekarza warszawa, zaproszenia na ślub allegro ]

Ryzyko raka piersi u rodzin z mutacjami w PALB2 AD 8

Jednak szacunek ten jest bardzo nieprecyzyjny, ponieważ zależy on krytycznie od założonej częstotliwości mutacji PALB2, dla której obecnie brakuje danych. Co więcej, częstotliwość mutacji PALB2, a tym samym udział takich mutacji w agregacji rodzinnej, jest bardzo różna w różnych populacjach. W przeciwieństwie do tego, spójne odkrycie w populacjach jest takie, że ryzyko zachorowania na raka piersi u nosicieli mutacji PALB2 jest znacząco wyższe u kobiet z nowszych kohort urodzeniowych, co stwierdzono również w przypadku nosicieli mutacji powodujących utratę funkcji w BRCA1 i BRCA2. 26-28 Mimo że w analizach wykorzystaliśmy okresy specyficzne dla okresu kalendarzowego i specyficzne dla kohorty, co umożliwiło zmiany zachorowalności na raka piersi w czasie, obserwacja ta może częściowo wynikać ze zmian metod nadzoru, w szczególności dla kobiet silna rodzinna historia raka piersi. Chociaż okazało się, że istnieją różnice w ryzyku związanym z PAL B2 związanym z rakiem piersi w zależności od kraju, różnice te nie były istotne w niniejszej próbie. Przyszłe duże badania nosicieli mutacji PALB2, najlepiej obejmujące prospektywne kohorty, będą potrzebne do dalszego scharakteryzowania ryzyka wystąpienia raka powodowanego przez mutacje PALB2, w celu oceny roli czynników, takich jak styl życia i stosowanie hormonów na ryzyko raka piersi u nosicieli mutacji PALB2, oraz badanie różnic w zależności od kraju pochodzenia lub konkretnych mutacji PALB2. Czytaj dalej Ryzyko raka piersi u rodzin z mutacjami w PALB2 AD 8

Wiecej informacji na temat szczepien przeciwko grypie u malych dzieci

Chcemy udostępnić czytelnikom Journal dodatkowe informacje na temat artykułu autorstwa Vesikari i in. (13 października 2011, wydanie), 1, który stwierdza, że badanie było zgodne z wytycznymi Dobrej Praktyki Klinicznej (GCP). Szczepionki i diagnostyka Novartis objęły dane z tego badania zawarte w dokumentacji dotyczącej pozwolenia na dopuszczenie do obrotu dla szczepionki przeciw grypie Fluad, która została przedłożona Europejskiej Agencji Leków (EMA). Inspekcja GCP, o którą wnioskowano podczas oceny naukowej przeprowadzonej przez Komitet ds. Produktów Leczniczych Stosowanych u Ludzi, ujawniła brak zgodności z wytycznymi GCP w odniesieniu do kilku istotnych kwestii wpływających na wiarygodność zarejestrowanych działań niepożądanych i podejrzeń o grypę, a także procedur laboratoryjnych dla przypadku potwierdzenie, między innymi. Niektóre krytyczne dane zostały niedokładnie zgłoszone w dossier. Czytaj dalej Wiecej informacji na temat szczepien przeciwko grypie u malych dzieci

Przeciwcialo monoklonalne anty-interleukina 17 Iksekizumab w luszczycy

Artykuły Pappa i współpracowników1 oraz Leonardi i współpracowników2 (oba w wydaniu z 29 marca) świadczą o rosnącym zainteresowaniu potencjałem terapeutycznym czynników, takich jak iksukizumab i brodalumab, które hamują sygnalizację interleukiny-17. Inny czynnik biologiczny antyleukina 17, secukinumab (AIN457), jest w fazie 3 rozwoju jako potencjalne leczenie łuszczycy plackowatej.3 Podczas gdy brodalumab hamuje wielu członków rodziny cytokin interleukiny-17 poprzez antagonizm receptora interleukiny-17RA, secukinumab i iksekizumab specyficznie neutralizują interleukinę-17A. W przeciwieństwie do iksekizumabu, który jest humanizowanym przeciwciałem monoklonalnym typu IgG4, secukinumab jest w pełni ludzkim monoklonalnym przeciwciałem izotypu kappa IgG1. Dlatego też interesuje nas, czy neutralizujące przeciwciała przeciwko iksekizumabowi rozwijają się u pacjentów leczonych tym środkiem. Leonardi i współpracownicy nie odnoszą się do immunogenności w sw oim artykule. W przypadku wszystkich tych przeciwciał szczególną uwagę należy zwrócić na zakażenia Candida i Staphylococcus aureus, ponieważ stwierdzono, że pacjenci z przewlekłą kandydoza śluzówkowo-skórną niosą defekty genetyczne w szlaku interleukiny 17-interleukiny 17RA. Czytaj dalej Przeciwcialo monoklonalne anty-interleukina 17 Iksekizumab w luszczycy

Denga

Simmons i in. (Wydanie 12 kwietnia) wspomnieć o odpowiednich alternatywach terapeutycznych w leczeniu hemodynamicznych i hematologicznych powikłań dengi. Jednak autorzy nie wspominają o leczeniu objawowym, co jest ważne u większości pacjentów z dengą. Niektóre badania sugerują, że leczenie przeciwbólowe i przeciwgorączkowe podczas fazy gorączkowej może mieć wpływ na rokowanie. Konkretnie, w kohorcie prospektywnej stosowanie dipyronu wiązało się ze zwiększonym ryzykiem gorączki krwotocznej denga (względne ryzyko, 7,29, przedział ufności 95% [CI], 1,79 do 29,34; P = 0,002) .2
Ponadto łączna dawka g aspiryny lub więcej była prospektywnie związana ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia spontanicznego krwawienia u pacjentów z podejrzeniem dengi (względne ryzyko, 4,4; 95% CI, 2,14 do 9,05; P <0,001) .3 Niemniej jednak stosowanie niesteroidowych leków przeciwzapalnych (np. diklofenaku i ibuprofenu) nie było związane z powikłaniami dengi.

Angiografia CT dla potencjalnego ostrego zespolu wiencowego

Litt i in. (Wydanie z 12 kwietnia) informują o skróceniu czasu pobytu w szpitalu o około 7 godzin, gdy stratyfikacja ryzyka choroby wieńcowej została wykonana za pomocą rutynowej angiografii koronarografii (CCTA) równolegle z oceną seryjnego biomarkera, w porównaniu z opracowano strategie kliniczne zainicjowane po wystąpieniu szeregowego ujemnego poziomu biomarkerów. Jednak ta logistyczna przewaga CCTA nastąpiła kosztem większego wykorzystania testów diagnostycznych podczas wizyty indeksu (jeden lub więcej testów u 91% pacjentów w grupie CCTA vs. u 64% pacjentów, którzy otrzymali tradycyjną opiekę). Pośrednie obliczenia na podstawie danych przedstawionych w Tabeli 2 artykułu wskazały, że do 11% pacjentów losowo przypisanych do strategii opartej na CCTA wymagało więcej niż jednego testu diagnostycznego. Sugerowało to możliwą potrzebę kolejnego testu, aby wyjaśnić funkcjonalne znaczenie początkowych wyników CCTA u wybranych pacjentów, znaczenie an atomiczne lub jedno i drugie. Czytaj dalej Angiografia CT dla potencjalnego ostrego zespolu wiencowego

Zapewnienie bezkosztowej, dlugodzialajacej antykoncepcji i nastoletniej ciazy

Wskaźnik nastoletniej ciąży w Stanach Zjednoczonych jest wyższy niż w innych rozwiniętych krajach. Urodzenia nastolatków powodują znaczne koszty, w tym pomoc publiczną, koszty opieki zdrowotnej i straty w dochodach wynikające z niższego poziomu wykształcenia i mniejszego potencjału zarobkowego. Metody
Projekt CONACIPIVE CHOICE był dużym prospektywnym badaniem kohortowym zaprojektowanym w celu promowania stosowania długo działających, odwracalnych metod antykoncepcyjnych (LARC) w celu zmniejszenia niezamierzonej ciąży w regionie St. Louis. Uczestnicy zostali poinformowani o odwracalnej antykoncepcji, z naciskiem na korzyści płynące ze stosowania metod LARC, otrzymali możliwość wyboru odwracalnej antykoncepcji bez ponoszenia żadnych kosztów i byli obserwowani przez 2 do 3 lat. Przeanalizowaliśmy ciążę, poród i wywołane poronienia u nastoletnich dziewcząt i kobiet w wieku od 15 do 19 lat w tej kohorcie i porównaliśmy je z obserwowanymi w kraj u wśród młodzieży amerykańskiej w tej samej grupie wiekowej. Czytaj dalej Zapewnienie bezkosztowej, dlugodzialajacej antykoncepcji i nastoletniej ciazy

Inaktywacja hormonu tarczycy w nowotworach zrebu zoladkowo-jelitowego

Maynard i współpracownicy (problem 3 kwietnia) zgłaszają nadekspresję diojotoksyny jodotyotyny typu 3 (D3) w nowotworach podścieliskowych przewodu pokarmowego (GIST), prowadząc do niedoczynności tarczycy. Nadekspresja D3 sugerowana jest jako nieodłączna własność tych guzów, ale autorzy również uznają możliwość jej wtórnej indukcji za pomocą inhibitorów kinazy. Rzeczywiście, pacjent z indeksem był leczony sorafenibem przed diagnozą niedoczynności tarczycy, i nie stwierdzono, czy którykolwiek z dodatkowych czterech pacjentów z niedoczynnością tarczycy poprzednio otrzymywał inhibitory kinaz. Ryc. 1. Ryc. Czytaj dalej Inaktywacja hormonu tarczycy w nowotworach zrebu zoladkowo-jelitowego

Rybawiryna w leczeniu przewleklego wirusowego zapalenia watroby typu E.

Kamar i wsp. (Wydanie z 20 marca) opisuje udane stosowanie rybawiryny w leczeniu przewlekłego wirusa zapalenia wątroby typu E (HEV) u 59 pacjentów poddanych immunosupresji z przeszczepami narządów litych. Można się zastanawiać, czy wyniki zależały od rodzaju terapii immunosupresyjnej, którą otrzymywali pacjenci. Zastosowanie leków immunosupresyjnych zostało zaproponowane jako kluczowy czynnik w rozwoju przewlekłego zakażenia HEV u biorców narządów.23 Jednak dane kliniczne sugerują, że różne schematy leczenia immunosupresyjnego mogą różnie wpływać na przebieg zakażenia HEV. Autorzy ostatnich badań2 sugerowali, że glukokortykoidy nie wpływają na replikację wirusa, a inhibitory kalcyneuryny promują infekcję HEV in vitro. Ponadto, w retrospektywnym raporcie, 4 leczenie takrolimusem było głównym czynnikiem ryzyka przewlekłego zakażenia HEV. Czytaj dalej Rybawiryna w leczeniu przewleklego wirusowego zapalenia watroby typu E.