Dlaczego czujesz się zmęczony przez cały czas

Czy często zadajesz sobie pytanie: Dlaczego jestem tak zmęczony przez cały czas? Jeśli tak, ten artykuł może być dla Ciebie idealny; zebraliśmy listę najczęstszych przyczyn zmęczenia i tego, co możesz zrobić, aby wrócić do działania.
kobieta ziewanie na swoim komputerze
Istnieje wiele powodów zmęczenia, w tym brak snu, zła dieta, siedzący tryb życia, stres i schorzenia.
Według Centers for Disease Control and Prevention (CDC) około 15,3% kobiet i 10,1% mężczyzn regularnie czuje się bardzo zmęczonych lub wyczerpanych w Stanach Zjednoczonych.

Zmęczenie może powodować szereg problemów. Na przykład około 1 na 25 dorosłych kierowców zgłasza zasypianie za kierownicą każdego miesiąca.

Około 72 000 wypadków i 44 000 urazów każdego roku jest wynikiem sennej jazdy, a nie wspomina się o około 6000 śmiertelnych wypadkach spowodowanych przez sennych kierowców.

Każdy czuje się zmęczony w pewnym momencie swojego życia – czy to z powodu późnej nocy, oglądania ulubionego programu telewizyjnego, czy też poświęcenia dodatkowych godzin w pracy.

Często możesz wskazać palcem powód, dla którego nie czujesz się najlepiej, ale co z tymi czasami, gdy nie możesz określić przyczyny swojego zmęczenia? Co sprawia, że ​​czujesz się wtedy zmęczony?

Wiadomości medyczne Dzisiaj zbadano możliwe wyjaśnienia, dlaczego możesz czuć się tak wyczerpany i kroki, które możesz podjąć, aby poczuć się ponownie pobudzony.

1. Brak snu
Brak snu może wydawać się oczywistym powodem do poczucia zmęczenia, ale 1 na 3 osoby dorosłe w Stanach Zjednoczonych konsekwentnie nie otrzymują wystarczającej ilości tego.

człowiek zasypia w samochodzie
Zmęczenie zwiększa ryzyko wypadków, otyłości, wysokiego ciśnienia krwi, depresji i chorób serca.
Ludzie w wieku od 18 do 60 lat potrzebują 7 lub więcej godzin snu każdego dnia, aby promować optymalne zdrowie, według American Academy of Sleep Medicine and the Sleep Research Society.

Osiąganie zalecanej liczby godzin snu każdej nocy wiąże się nie tylko ze zmęczeniem, upośledzoną wydajnością i większym ryzykiem wypadków, ale ma również negatywne skutki zdrowotne.

Należą do nich otyłość, wysokie ciśnienie krwi, depresja, choroby serca, udar i zwiększone ryzyko śmierci.

Jeśli masz problemy z dopasowaniem się do 7 godzin snu, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uzyskać pełną dawkę tak potrzebnego snu:

Utrzymuj stałą rutynę snu. Staraj się iść do łóżka o tej samej porze każdego wieczoru i wstawaj o tej samej porze każdego ranka – nawet w weekendy.

Unikaj drzemek. Potrzebujemy pewnej ilości snu w ciągu 24 godzin i nie więcej niż to. Napping zmniejsza ilość snu wymaganą przez kolejną noc, co może prowadzić do trudności w zasypianiu i fragmentacji snu.

Ogranicz czas czuwania w łóżku do 5-10 minut. Jeśli okaże się, że leżysz w łóżku, martwiąc się lub myśląc, że wstajesz, wstań z łóżka i siedź w ciemności, aż poczujesz się śpiący, a potem wróć do łóżka.

Upewnij się, że w sypialni jest cisza, ciemność i komfortowa temperatura. Każde światło wpadające do twojego pokoju może zakłócić twój sen. Upewnij się, że w pokoju jest ciemno i że światło emitowane przez urządzenia cyfrowe jest niewidoczne. Chłodniejsze temperatury w pomieszczeniu uważane są za lepsze do promowania snu niż do cieplejszych temperatur.

Ogranicz napoje zawierające kofeinę. Staraj się nie spożywać napojów zawierających kofeinę po południu. Pobudzające działanie kofeiny może trwać wiele godzin po przyjęciu i powodować problemy z rozpoczęciem snu.

Unikaj tytoniu i alkoholu przed snem. Palenie papierosów i picie alkoholu przed snem może powodować sfragmentaryzację snu.

Jeśli ćwiczysz wszystkie wymienione wyżej nawyki spania i nadal budzisz się zmęczony, dobrym pomysłem może być skontaktowanie się z twoim lekarzem i omówienie, czy masz problemy zdrowotne związane ze snem, takie jak bezsenność, obturacyjny bezdech senny lub zespół niespokojnych nóg.
2. Zła dieta
Najprostszym sposobem na pozbycie się zmęczenia jest dostosowanie diety. Jedzenie zdrowej i zbilansowanej diety może sprawić, że poczujesz różnicę.

wybór zdrowej żywności
Jedzenie zdrowej i zbilansowanej diety może pomóc w walce ze zmęczeniem.
Aby poprawić swoje zdrowie i uzyskać wszystkie potrzebne składniki odżywcze – a także wyeliminować zmęczenie – ważne jest, aby wybrać zdrową mieszankę żywności z pięciu grup żywności, które są: owoce, warzywa, zboża, białka i produkty mleczne.

Możesz zmienić styl swojego jedzenia dzisiaj, wprowadzając niektóre z tych małych zmian:

Zjedz odpowiednią ilość kalorii na swoją płeć, wiek, wagę i poziom aktywności. Jedzenie za dużo lub za mało może sprawić, że poczujesz się ospały.
Napełnij połowę talerza owocami i warzywami. Pamiętaj, aby skupić się na jedzeniu całych owoców i wybranych warzyw.
Upewnij się, że całe ziarna stanowią połowę zużytych ziaren. Przykłady pełnych ziaren obejmują brązowy ryż, płatki owsiane, mąkę kukurydzianą, bulgur i mąkę pełnoziarnistą.
Przenieś się do niskotłuszczowej i beztłuszczowej mleczarni, aby ograniczyć kalorie z tłuszczów nasyconych.
Zmieniaj swoją rutynę białkową. Spróbuj wybrać chudy drób i mięso, ograniczyć przetwory mięsne, wybrać niesolone orzechy i nasiona oraz wybrać s
[hasła pokrewne: lekarstwo w zebie przed plombowaniem, praca dla lekarza warszawa, zaproszenia na ślub allegro ]